Tarih: Cumartesi, 03 Şubat 2024 17:00 Mekan: Beykoz Kundura Sahne
Beykoz Kundura hakkında detaylı bilgi
-TR- (English Below)
Taldans’ın matematiksel skorlar, diziler ve tekrarlar üzerine odaklanan koreografik araştırması, 20. yüzyılın atonal yapısı ve form üzerine sistematik bir yaklaşım öneren Serializm’in benzersiz dinamikleriyle devam ediyor.
Taldans, Serializm’in öğeleri olan ton, tını ve ritmi bir ilham kaynağı olarak kullanıyor. Bu yaklaşım beden ve hareketle ilgili görüntüleri nasıl manipüle eder sorusundan yola çıkarak serializmin koreografik yapıya etkisini araştırıyor.
“Andan daha kısa"da modülasyon, akümülasyon ve tekrar gibi paternlerin sistematiği, ‘’Kırmızı Başlıklı Kız’’ masalının tanıdık manzarasında yankılanıyor. Masalın aksine her karakter, mekân ve durum, birbirini öncelemeden ve birbirleriyle hiyerarşik bir ilişki kurmadan yeniden hizalanıyor.
Ardışık imgelerin yer değiştirmeleri durumunda bir hikâye neye dönüşür? Serileri ve dizileri kullanarak sesten söze, sözden harekete geçişin olasılıkları nelerdir?
Andan Daha Kısa
2020, 60’, +13
Konsept, Koreografi, Performans: Filiz Sızanlı, Mustafa Kaplan
Ses Tasarımı: Sair Sinan Kestelli
Işık Tasarımı: Utku Kara
Obje tasarımı: Pınar Akkurt
Yapım: Taldans
Yapım Direktörleri: Fırat Kuşçu, Maya Çelem
Kavramsal Danışman: Enis Gümüş
Teşekkürler: Beykoz Kundura, EMPAC (Deneysel Medya ve Sahne Sanatları Merkezi) (ABD), La Maison des Métallos (FR), Tiyatro Medresesi (TR), Gökhan Deneç, İnci Furni, Sima Can Kaplan, Çatı Çağdaş Dans Sanatçıları Derneği
Prömiyer: 10 Ekim 2020, İBB Şehir Tiyatroları Üsküdar Kerem Yılmazer Sahnesi, İstanbul, TÜRKİYE
-EN-
Taldans’ approach to choreography researches using mathematical scores, sequences and repetitions continuing with deliberating the atonal structure which is beyond the existent forms and materials and the unique dynamics of Serialism.
Taldans examining the elements of Serialism such as tone, rhythm and timbre as a source of inspiration. How does these sequences manipulate the images related to body and movement? How does the approach of Serialism in music, literature, architecture and art influence the choreographic structure?
How does the systematic of patterns establish and how does the creation itself participate in this process? What are the possibilities of transition from one discipline to another discipline by using series and sequences? Can these sequences be an instrument of modulation from dance to video, from music to dance?
In this new project, Taldans experiments to understand the mathematics of nature and emotions with series and sequences; aiming to contrast the series and sequences in their own natural flow with cultural and theoretical forms. In this new project, Taldans experiments the mathematics of perception through series and sequences. They question the emergence, operation of series and the action of the body towards such processes.
Less Than No Time
Dance, Performance
2020, 60’, +13
Concept, Choreography, Performance: Filiz Sızanlı, Mustafa Kaplan
Sound Design: Sair Sinan Kestelli
Light Design: Utku Kara
Object Design: Pınar Akkurt
Production: Taldans
Production Director: Fırat Kuşçu, Maya Çelem
Conceptual Consultant: Enis Gümüş
Thanks to: Beykoz Kundura, EMPAC (Experimental Media and Performing Arts Center) (USA), La Maison des Métallos (FR), Tiyatro Medresesi (TR), Gökhan Deneç, İnci Furni, Sima Can Kaplan, Çatı Çağdaş Dans Sanatçıları Derneği
Premiere: 10 October 2020, İBB Şehir Tiyatroları Üsküdar Kerem Yılmazer Sahnesi, Istanbul, TURKEY
Comments